Forum  Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
MZ 125 SM ;]

 
Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna » Wszystko o moto 50->2000 cm3 / 125 Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
MZ 125 SM ;]
Autor Wiadomość
Tomeczek
MOTO JKM



Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1153
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin\Poznań

Post MZ 125 SM ;]


-Co to? Honda?
-Ładna ta crossówka!
-Panie, to nie ma nawet licznika!
-A ile to ma pojemności?
-Naprawdę to jest MZ-ka?
-Myślałem, że oni już nie robią motorów…

Tego typu pytania i stwierdzenia słyszałem wielokrotnie, zatrzymując się na stacjach benzynowych podczas wyjazdów na zawody.[end] Tak – motocykl robi wrażenie, wygląda nowocześnie i poza logiem na silniku, raczej nie kojarzy się z dymiącymi dwusuwami tej marki, które znają wszyscy.



Moja przygoda z tym motocyklem zaczęła się w styczniu roku 2005. Kilka miesięcy wcześniej z powodów finansowych powiedziałem polskim rajdom samochodowym: NARA!! Rajdy samochodowe są piękne, ale szalenie drogie – stąd moja decyzja. Zimę bez ścigania jakoś przetrwałem. Spacerując po Krakowie zajrzałem do kiosku i wpadł mi w ręce „MOTOCYKL”. Przeczytałem w nim, że w maju rusza Puchar MZ 125. Dzień później jako pierwszy zamówiłem motocykl. Był to jeden z lepszych zakupów w moim życiu!Pojazd odebrałem początkiem kwietnia u importera tych motocykli, który ma swą siedzibę w Warszawce. Podniecony niesamowicie przywiozłem swojego kota w worku... Oj, tzn. maszynę w pudełku. Zażyczyłem sobie, by nikt przede mną pudełka nie otwierał i sprzętu nie dotykał! Na podwórku domu rodzinnego moim oczom ukazała się ona… Nowiutka, pachnąca, błyszcząca wyścigówka. Czym prędzej przykręciłem koło i kierownicę, zalałem paliwo i poszedłem w las… Ach piękna to była chwila…

Niemcy twierdzą, że silnik jest ich pomysłem. Ma pojemność 125 ccm, cztery zaworki na cylinder, jeden mały gaźnik oraz tylko i wyłącznie elektryczny rozrusznik. Gładź cylindra pokryta jest „nikasilem” (czyli specjalną, ceramiczną, szalenie twardą powierzchnią zabezpieczającą przed zużyciem). Silniczek jest mały pojemnościowo, ale stosunkowo duży gabarytowo. Zastosowane masywne podzespoły w skrzyni biegów, duże sprzęgło i stosunkowo mała moc, to połączenie, dzięki któremu awarie są niezwykle rzadkie, mimo ostrego traktowania.



Agregat rozwija moc 18 KM. Niby niewiele, ale nie zapominajmy, że to czterosuw (to tak jakby popularne Punto 1250 ccm miało 180 KM bez turbiny). Stosunek pojemności do mocy jest więc całkiem niezły Smile Motor kręci się do 10500 obrotów na minutę, potem elektronika odcina zapłon. Na seryjnym przełożeniu pojazd potrafi jechać 130 km/h, ja osobiście używałem zębatek 14/53, co pozwalało mi dosyć nieźle przyśpieszać, za to prędkość maksymalna zmalała do 86 km/h.

Fantastyczny jest w tym sprzęcie układ wydechowy SEBRING, podnosi moc z 16 KM do wyżej wymienionych 18 KM oraz, co ważne (!), zapewnia naprawdę rasowe, basowe brzmienie, kojarzące się z dużej pojemności singlem.



Rama to kilka rur stalowych, wahacz również jest ze stali. Konstrukcja jest dosyć ciężka, ale zapewnia wystarczającą sztywność. Widelec jest klasyczny, pozbawiony jakichkolwiek regulacji. Na seryjnym oleju za miękki – ja lałem gęstszy. O tłumienie skoków tylnego koła dba centralnie zamocowany amortyzator z regulacją napięcia wstępnego sprężyny. Plastiki oraz zbiornik paliwa pochodzą od topowego dostawcy – firmy ACERBIS.Małe, 17-calowe kółka obute są w opony HEIDENAU w wersji „cup” (miększa mieszanka). Na przedzie mają 110 mm szerokości, a na tyle 130. Nie da się ukryć, że nadają maszynie bojowego wyglądu.Wytracanie prędkości tej „szalonej” to robota dla dużej tarczy hamulcowej, w którą wgryza się dwu-tłoczkowy zacisk hamulcowy. Tarcza obsługująca tylne koło ma … mm średnicy i również jest chwytana przez dwu-tłoczkowy, lecz nieznacznie mniejszy zacisk. Ciekawostką jest zastosowanie w tanim motocyklu przewodów hamulcowych w stalowym oplocie, które nie puchną pod wpływem wywieranego ciśnienia oraz precyzyjniej przekazują moc naszej dłoni podczas procesu hamowania.

Jak to możliwe, że 18 KM potrafi pchać te 130 kilogramów w czasie tylko 4 sekundy gorszym na okrążeniu toru w Radomiu, niż mocarny KTM 450? Na torze w Suwałkach MZ była tylko 1,5 sekundy gorsza od zwycięzcy treningu w klasie 250! Według mnie sekret tkwi w bardzo nisko położonym środku ciężkości, dobrze zestrojonym zawieszeniu, bardzo przyczepnych oponach oraz w silniku, który ciągnie od samego dołu. Swój udział w rewelacyjnych czasach okrążeń ma tez świetnie zestopniowana, sześciobiegowa przekładnia. Fakt, trzeba się nią podczas zawodów „namachać”, ale tą czynność winno się zaliczyć do przyjemności, dzięki jej precyzyjnej pracy.Czas na temat, który w mocnych „motorach” nie należy do najprzyjemniejszych – koszty eksploatacji. Podczas 15-minutowego wyścigu maszyna eksploatowana na maxa zużywa 0,2 l paliwa. Słownie: zero koma dwa litra paliwka! Jakieś pytania?! Raz na 2-3 wyścigi wypadałoby zmienić olej (1L – 30 PLN) wraz z filtrem (15 PLN). Klocki hamulcowe wystarczają na pół sezonu, koszt kompletu na 2 koła – 80 PLN. Zestaw napędowy wymieniłem po sezonie, 200 PLN i tyle! Największym wydatkiem okazały się opony, które kosztują ok. 500 PLN/komplet. W zależności od stylu jazdy wytrzymują od jednej do pięciu eliminacji.



Wielka szkoda, że w sezonie 2006 puchar markowy znika ze sceny supermoto. Importer zapowiada jednak ostry „come back” w sezonie 2007. Na miejsce Pucharu MZ powstała w Pucharze PZM klasa 125. Jestem pewien, że MZetki będą grać w niej główne role.

Darzę ten motocykl wielką sympatią – dzięki niemu odbyłem wiele pasjonujących wyścigów. Nauczyłem się bezpiecznego, w miarę szybkiego przemieszczania się po torze. Nigdy mnie nie zawiódł, a nawet kilka razy pozwolił poczuć piękny smak zwycięstwa!



prawdopodobinie bede ja mial, bo ojciec chce 4t a mz jest najmocniejsza w swojej klasie, supermoto i jest piekna ;p ..no i w miare tanie, za 4800 bede mial taka z rocznika 2004, 18tys przebiegu i liczne akcesoria tuningowe polisporta itp Wink jak przez tydzien uda mi sie wziażć skadś 1000zł to bede ja mial Smile


Post został pochwalony 0 razy
Pon 20:45, 08 Wrz 2008 Zobacz profil autora
STIG
Zapychacz



Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zakrzew

Post
dimas miał mz 125 ale nekeda fajne to było ale silnik w 4t o poj 125 cm nie ma 18 koni chyba ze ztuninguje mu sie kanały dolotowe itd


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STIG dnia Pon 21:38, 08 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Pon 21:35, 08 Wrz 2008 Zobacz profil autora
Tomeczek
MOTO JKM



Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1153
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin\Poznań

Post
fabrycznie ma 15 czy tam 16, a jak dasz wydech sebring to ma wtedy te 18 ;p


Post został pochwalony 0 razy
Pon 21:50, 08 Wrz 2008 Zobacz profil autora
STIG
Zapychacz



Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zakrzew

Post
wydech w tak małych pojemnosciach nic niedaje :/ niestety a podarsza sprawe serio mowie wiem bo przechodziłem przez te tematy


Post został pochwalony 0 razy
Śro 20:46, 10 Wrz 2008 Zobacz profil autora
filut-jarocin
Macant teamtu



Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin [tUmIdAj].. =D

Post
ogolnie maszyna mi sie podoba w hoooy nie ma to jak sm buda endura i male kolka Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:43, 10 Wrz 2008 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna » Wszystko o moto 50->2000 cm3 / 125 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin