Autor |
Wiadomość |
Blondas
JKM
Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarocin Płeć: Mężczyzna
|
|
WSK 125 M06B3 KOS |
|
Historia:
Motocykl WSK M06B3 był jednym z najbardziej popularnych pojazdów w Polsce.
WSK - Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego Model M06B3 był najpopularniejszym spośród wszystkich wersji motocykli fabryki ze Świdnika. Jego produkcja ruszyła w roku 1971. W latach 1975-1978 wprowadzono nowe modele z "rodziny ptaków". Motocykle te oprócz oznaczeń literowo - cyfrowych M06 B3, miały swoje nazwy: "Gil", "Lelek", "Bąk". Różniły się od siebie przede wszystkim kolorem (były malowane w jasnych kolorach: żółtym, czerwonym oraz niebieskim). Posiadały znacznie mniejszy bak o pojemności 8,5 l (przedtem 13 l). Zmieniono kształt kanapy, a błotniki zaczęto malować na popielato. "Bąk" był stylizowany na tzw. soft choppera, czyli dodano wysoko położoną kierownicę, odchylone siedzisko pasażera. "Lelek", poprzez wysoko zawieszony wydech i błotnik oraz szeroką kierownicę, przypominał motocykl terenowy. "Gil" był najmniej zmieniony w stosunku pierwotnej wersji aniżeli Lelek oraz Bąk. Był też, wraz z M06B3, najlżejszą wersją, ważył on w stanie suchym 97 kg.
W 1978 r. zaprzestano produkcji "Lelka" oraz "Bąka". Rok później wprowadzono na rynek nowy motocykl o nazwie "Kos" , produkowano go równolegle z "Gilem". W połowie roku 1985 z taśmy w Świdniku zjechał dwumilionowy motocykl marki WSK. Ostatni pojazd opuścił hale fabryczną 31. października 1985 roku. Tym samym zakończyła się produkcja motocykli w Polsce. Swoją popularnością cieszył się głównie w małych miasteczkach oraz wsiach, stąd niektórzy rozwijali skrót WSK jako "Wiejski Sprzęt Kaskaderski". Motocykl z racji dostępności często poddawany jest tzw. "Wiejskiemu Tuningowi" czyli przerabianiu na crossy, ścigacze itp.
Dane techniczne:
WSK 125 Kos w Muzeum Techniki w Warszawie
Silnik - 2 suwowy, 3 biegowy, model S01 Z3A Lux z przepłukiwaniem zwrotnym
Moc - 7,3 KM, (5,5 kw) (przy 4750 obr./min)
Gaźnik - G20M2A
Paliwo - mieszanka Etyliny 78 oktanowej (lub więcej) i oleju LUX 10 (zamiennie Mixol S) w stosunku 30:1
Zużycie paliwa - 2,8 l/100 km przy 60 km/h
Prędkość maksymalna ok. 80 km/h
Motocykl ten posiadał tłumienie olejowe przedniego zawieszenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 18:47, 14 Lis 2008 |
|
|
|
|
Tomeczek
MOTO JKM
Dołączył: 11 Sty 2008
Posty: 1153
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarocin\Poznań
|
|
|
|
jak tam prace idą ;>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 19:14, 14 Lis 2008 |
|
|
Kulis
JKM
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 678
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Witaszyce
|
|
|
|
Spójrzcie ... Taka WSK w 125 .... ma około 7,7KM ..... a teraz maszyny 125 również 2t sięgają do 35KM .... Zobaczcie, jak ta technika poszła do przodu ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 20:38, 14 Lis 2008 |
|
|
Herusek
Macant teamtu
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 321
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Witaszyce
|
|
|
|
I pomyslec ze to kiedys byly bardzo mocne motory.. a o "Kobuz'ie" juz nie wspomne... Dawid..chyba moj tata ma racje:P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pią 22:27, 14 Lis 2008 |
|
|
Blondas
JKM
Dołączył: 03 Sie 2007
Posty: 555
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarocin Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
wska narazie czeka by się odrodzić na nowo rozkręciłem ją cała narazie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 16:57, 15 Lis 2008 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|