Forum  Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
YAMAHA DT125X

 
Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna » Wszystko o moto 50->2000 cm3 / 125 Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
YAMAHA DT125X
Autor Wiadomość
STIG
Zapychacz



Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zakrzew

Post YAMAHA DT125X






[link widoczny dla zalogowanych]


Silnik
dwusuwowy, jednocylindrowy
Pojemność
2000 ccm
Predkość maks.
140 km/h
Stopień spręż.
6.7 : 1
Moc
15 KM przy 8.000 obr./min.
Maks. moment obrotowy
13Nm przy 8.000 obr./min.
Chłodzenie
cieczą
Skrzynia biegów
6-biegowa
Przedni hamulec
pojedyńcza tarcza Ø 298 mm
Tylny hamulec
pojedyńcza tarcza Ø 230 mm
Przednia opona
120/70-17 58H
Tylna opona
140/70-17 66H
Długość/Wysokość
2139 mm / 1121 mm
Podstawa koła
1269 mm
Wysokość siedzenia
886 mm
Masa własna
122 kg
Zbiornik paliwa
10,7 l

Jazda, jazda!
Tak, to zdecydowanie gwóźdź programu. Po opisie motocykla można stwierdzić, że to maszyna praktycznie stricte hardcore'owa i mocno cichociemna. Coś w tym jest! Nie znajdziemy tu komputerów, wygód i wodotrysków. Jest kawałek żelastwa, drący się niemiłosiernie, wibrujący To nie jest sprzęt dla ludzi o słabych nerwach, potrafi więcej niż mogłoby się to wydawać.
silnik, siodło niczym z rodeo, hamulce ostre jak brzytwy i pierwszorzędny, dynamiczny wygląd. To nie jest sprzęt dla ludzi o słabych nerwach, potrafi więcej niż mogłoby się to wydawać.
Mimo niewielkiej pojemności silnik potrafi zaskoczyć, start spod świateł z uniesieniem przedniego koła to norma, trzeba czasem walczyć dociążając detetkę aż do granic dwójki. Jeszcze chwila i miejskie ograniczenie prędkości złamaliśmy dwukrotnie. Zbliża się ciasny winkiel, lekkie hamowanie, ostra redukcja z uślizgiem tyłu, wklejam się w łuk... Wychodzę i ogień! O tak, tak - zabawa się powtarza, się powtarza... Mogę tak cały dzień, a motocykl nie odmawia posłuszeństwa i z każdą chwilą przyjemniej reaguje na moje polecenia. Nasze supermoto z łatwością daje się prowadzić w zakrętach, masa rzędu 122kg nie daje o sobie odczuć zarówno na krętych drogach, jak i w korkach. DT125X trzeba się nauczyć, na początku może wydać się mało przystępnym sprzętem, ale to tylko pozory. Jest on łatwy do wyczucia, po czasie nie odczuwamy nawet braku obrotomierza. Radośnie przeciskam się między samochodami w korku, lekka przegazówka i kierowcy samochodów czują respekt myśląc, że to dużo większy sprzęt, mimo typowego dla dwutaktu dźwięku silnika. Znów ruszam z pole position, pełen gaz i nagle nie czuję mocy, motocykl się krztusi. Przebłysk w myślach i już wiem, że właśnie „zapaliła się" rezerwa - kranik przekręcony i śmigam do najbliższej stacji. Niestety mała 125 potrafi wchłonąć przy dynamicznej miejskiej jeździe astronomiczne ilości paliwa. Ale to nic, zabawa kosztuje... Jeszcze na stacji jakiś gość pyta mnie, jaka to pojemność. Odpowiadam, że 125, po czym następuje chwila ciszy i niedowierzające spojrzenie. „Niemożliwe! Wygląda na większy motocykl..." Co fakt, to fakt. DT tak łatwo nie zdradza swego małego, ale szybko Ten sprzęt po prostu daje radę i aspiruje do bycia poważnym graczem na ulicy.
bijącego serduszka. Ten sprzęt po prostu daje radę i aspiruje do bycia poważnym graczem na ulicy.Upierdliwy na codzień? No
i co z tego?! Nie przewieziemy nim wiele, podróżować z pasażerem daleko również się nie da, ale nie po to powstała DT125X. Ma cieszyć. I cieszy, frajda z jazdy nią jest po prostu nieopisana.

Testowana Yamaha bez najmniejszego problemu poddaje się szaleństwom. Bardzo chętnie staje na przednie koło dzięki swym świetnym hamulcom, taka zabawa może towarzyszyć nam na każdych światłach, budząc podziw przechodniów i towarzyszy drogi. A nie mówiłem, że to wilk w owczej skórze? Przy odrobinie chęci motocykl daje postawić się na tylną gumę, jednak krótka jedynka nie pozwala na długa jazdę początkującym stunterom.

Testowany egzemplarz bez problemu zamykał 140km/h które mógł wskazać prędkościomierz. Co więcej - jadąc po prostej za dużym samochodem dostawczym i wskazując 140km/h DT'tka zaczęła dalej przyspieszać. Jadąca za nią Yamaha Majesty wskazała ok. 155km/h! Szok...

W trasie motocykl zachowuje się nieźle, można nim utrzymywać prędkość podróżną na poziomie 110-120km/h mimo odrywania tułowia od rąk za sprawą pędu powietrza. Wyprzedzanie nie stanowi większego problemu. Motocykl zachowuje się dosyć pewnie, nie nastręcza wielu problemów, zadowala się dużo mniejsza ilością paliwa niż w cyklu miejskim (do 4l/100 km).

Podsumowanie
„Mała" Yamaha poleca się do wygłupów i do walki na szosie.
DT125X to motocykl specyficzny i mocno bezkompromisowy. Nie jest ideałem, nie wszędzie zachwyca, ale zaskakuje. Kto by pomyślał, że 125 potrafi tak niebagatelnie jeździć, prowadzić się i przyspieszać, a przy tym dawać nieocenione ilości frajdy z jazdy... Wygląda agresywnie i dynamicznie, ma zaimplementowaną garść ciekawych rozwiązań, które z powodzeniem wykorzystamy podczas codziennych jazd tym sprzętem. A nie będą to z pewnością zwykłe i nudne jazdy. Aspiruje do bycia czymś więcej, niż przeciętną 125 i doskonale jej się to udaje. Dla nas pozostawia to, jak wykorzystamy potencjał w niej drzemiący. Osobiście polecam wykorzystanie go w 100%, warto! To bardzo fajny motocykl, moim skromnym zdaniem jest dużo ciekawszą propozycja niż modne „ścigacze" w wersjach 125cm³.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STIG dnia Wto 11:22, 02 Wrz 2008, w całości zmieniany 2 razy
Wto 11:18, 02 Wrz 2008 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna » Wszystko o moto 50->2000 cm3 / 125 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin