Autor |
Wiadomość |
filut-jarocin
Macant teamtu
Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 458
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jarocin [tUmIdAj].. =D
|
|
Suzuki Bandit 400 |
|
Suzuki GSF 400 Bandit powstał w 1991 roku i był odpowiedzią firmy Suzuki na model Hondy CB-1. Nowy model podobnie jak w Hondzie posiadał czterocylindrowy silnik chłodzony cieczą !! jednak zachowano żebra chłodzące na cylindrach by nie psuć ogólnego wizerunku motocykla. Oprócz chłodzonej cieczą jednostki napędowej najmniejszy z Banditów wyróżnia sie grzbietową ramą kraownicą okrywającej silnik od góry. Jednak nowy model niezyskał sympatii wśród europejczyków tylko w Niemczech od 1991 do 1995 sprzedano zaledwie 3500 sztuk (wynika to głównie z małej popularności motocykli w klasie 400 poj.).
Mimo tego mały bandziorek dysponuje mocą 59 KM i zaskakuje nadzwyczajną poręcznością i zawieszeniem, w którym udało się osiągnąć kompromis pomiędzy sportową a turystyczną charakterystyką . Skuteczne też są hamulce. Przy tym wszystkim motocykl ważący 190 kg daje sie w sposób prosty i precyzyjny prowadzić w zakręcie. Suzuki GSF 400 Bandit dzielnie zniósł trudy testu długodystansowego . Po przejechaniu 50 000 km mechanicy rozebrali motocykl na czynniki pierwsze i dostrzegali jedynie minimalne ślady zużycia, niemające większego wpływu na dalszą eksploatację. niewielkie rysy pojawiły się na powierzchni dzwigienek zaworowych, zauważono także lekkie zużycie kół zębatych w skrzyni biegów. Najpoważniejszą wadą bandita to przedewszystkim układ wydechowy który ma tendęcje do pękania, ponadto można wymienić przymus okresowego czyszczenia świec zapłonowych z nagaru, a także zbyt wczesne zużycie łożyska zdawczego spowodowane najczęściej zbyt mocnym naciągnięciem łańcucha napędowgo. Wśród wad podwozia można wymienić zbyt słabe uszczelniacze teleskopowe.
DANE TECHNICZNE
* SILNIK: Czterocylindrowy, rzędowy, czterosuwowy, chodzony cieczą. Rozrząd typu DOHC, cztery zawory na cylinder, cztery gaźniki o średnicy przelotu 33mm, rozrusznik elektryczny alternator o mocy 360W Średnica cylindra/skok tłoka 56/40.4 mm, pojemność skokowa 398 cm^3, stopień; sprężania 11,8:1. Moc maksymalna 44kW (59KM) przy 12 000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 39Nm przy 10 500 obr/min.
* PRZENIESIENIE NAĘDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, sześciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring.
* PODWOZIE: Stalowa rama grzbietowa, widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 41mm, wahacz wleczony podparty centralnym elementem resorująco-tłumiącym Hamulce: przód-dwie pływające tarcze o średnicy 269 mm, tył- tarcza o średnicy 220mm. Ogumienie: przód - 110/70 H17, tył - 150/70 H17.
* WYMIARY I MASY:Rozstaw osi 1430mm, wysokość siodła 770mm, pojemność zbiornika paliwa 16 dm^3, masa własna(gotowy do drogi) 190kg.
* OSIĄGI: Prędkość maksymalna 181 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5.3 sekundy, średnie zużycie paliwa 5.9 litra na 100 km.
DANE EKSPLOATACYJNE
* Przegląd techniczny co 12 000 km
* Wymiana oleju silnikowego co 6 000 km.
* Wymiana filtru olejowego co 6 000 km.
* Olej silnikowy 10 W 40 (2.8 litry).
* Świece zapłonowe NGK CR 8EK
* Olej teleskopowy SAE 10 495 ml w każdej goleni.
* Akumulator 12 V 14 Ah..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Wto 20:18, 19 Sie 2008 |
|
|
|
|
XxBARTASxX
JKM
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 587
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Jarocin Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
maly diabełek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 14:26, 31 Gru 2008 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|